Köszönettel elköszönök

2023.01.07 15:36
Köszönettel tartozom a sorsnak, illetve Csaplár Zoltánnak, a Győr-Moson-Sopron Megye Polgárőr Szövetség örökös elnökének, hogy lehetővé tette mindazt a - bár sok munkával járó, de számtalan élményt, új ismeretségeket, barátságokat adó – sajtóreferensi munkát, mellyel a megyei polgárőrség eredményeit közreadhattam, ezáltal a polgárőrség ismertségének, elismertségének növeléséhez hozzájárulhattam.
Azért e köszönet, mert úgy döntöttem - és ezt a megyei szövetség elnökével tudattam -, hogy megtisztelő megbízatásomról, december 31-ével lemondok.
Lemondásom nem erős felindulásból elkövetett „felmondás”, hanem új elnökünk megválasztásakor már előre jelzett lépés, melynek korábbi és új indokai a következők:
- időközben hirtelen fellépő betegségem, amiből tudtommal meggyógyultam, tudatosította, hogy fékeznem kell,
- életkorom, mely lassuló cselekvést, reagálást okoz, és egyes változásokkal már nehezen azonosulok,
- kétlaki életem, fél év lakóhelyemen, fél év a Balatonon és
- egyéb civil, választott országos tisztségem ellátása.
Amíg írtam ezt az elköszönő üzenetet, kavarogtak bennem a „száraz, szakmai” témák és az érzések. Ezért lett belőle félig elemzés, félig örömteli emlékezés. Örömteli akkor is, ha időnként torlódtak a feladatok, utaztam, képeket méreteztem át, szöveget korrigáltam, magam is írtam néhány eseményről és közben büszke voltam, hogy e szervezet tagja lehetek, amelyik ilyen eredményeket tud felmutatni, melynek ilyen kiváló, érdekes, értékes, aktív tagjai vannak. Erre igyekeztem nagy súlyt fektetni, hiszen a szervezet ereje tagjai elkötelezettségében, hozzáállásában van.
Amire büszke vagyok, a sajtóreferensi munkában elértem, hogy:
- egyre több egyesület küldött hírt magáról,
- egyre több hír került fel az OPSZ facebook oldalára, honlapjára,
- a Kisalfölddel rendszeres munkakapcsolat alakult ki,
- a szövetség nagyobb eseményeiről az általam írt tudósítások valamelyik platformon megjelenjenek,
- bekerültem a Polgárőr Magazin szerkesztői közé,
- jó együttműködés jött létre az OPSZ sajtófőnökével,
- a megyei facebook oldal működése a szerkesztő szükség szerinti, általam történő helyettesítésével folyamatossá vált, mi több jó teammé váltunk,
- zömében a kommunikációs szabályzat szerint működik a cikkek átnézése, jóváhagyása, továbbítása.
Persze van hiányérzetem is, hiszen, többek közt, nem tudtam a Vas megyei példa, vagy az általam irányított NAV NYOSZ kommunikációs stáb mintájára a kommunikációs munkacsoport kiépítését elfogadtatni, létrehozni. Ez utódomra vár, melyhez kérem az elnökség támogatását.
Azért fontos ez, mert a kommunikáció hatásos eszköz a polgárőrség munkája széles körben történő megismertetésében, az erkölcsi és anyagi támogatások elnyerésében, az informálásban, mozgósításban. Fontos, hogy nem elég jónak lenni, jót tenni, jónak is kell látszani, az eredményeket szükséges láttatni.
Mint minden, örömmel, önként végzett megbízatást, úgy ezt sem lehet egyik napról a másikra abbahagyni, ezért a Gönyűi Polgárőr Egyesületben még folytatom a sajtós munkát. Remélem jó kapcsolatom lesz az új megyei sajtóreferenssel, akinek kívánok az egyesületek és az elnökség által támogatott, sikeres munkát!
Természetesen érdeklődve fogom követni a megyei polgárőrök munkáját, kiknek kitartást, tudással felvértezett, sikeres, önkéntes munkát és sok eseménytelen szolgálatot, valamint, eredményes, egészséges, boldog újévet kívánok!
Horváth Attila, a Győr-Moson-Sopron Megyei Polgárőr Szövetség leköszönő, örökös, tiszteletbeli sajtóreferense